Milan Fashion Week SS22 – Η επιστροφή

Μετά από την πανδημία που ήρθε και άλλαξε ολόκληρη την καθημερινότητά μας, η Milan Fashion Week επέστρεψε πιο αλλαγμένη από ποτέ. Πως θα μπορούσε να είναι ίδια άλλωστε, μετά από τόσες αλλαγές, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στον κόσμο. Αυτές οι αλλαγές λειτούργησαν σαν κινητήρια δύναμη για μια εβδομάδα μόδας που όμοια της δεν έχει ξανά γίνει. Δύο ολόκληρα χρόνια μετά, η Milan Fashion Week μας υποδέχεται αυτή τη σεζόν όχι μέσα από μια οθόνη, ή τουλάχιστον όχι εξ ολοκλήρου.

Η φρενίτιδα επέστρεψε για μία ακόμη φορά στο Μιλάνο. Όπως κάθε άλλη φορά, η Milan Fashion Week είναι εδώ με εντατικούς ρυθμούς. Για αυτήν τη σεζόν επαναπατρίστηκαν πολλά μεγάλα Brands που εμφανίστηκαν ξανά στο ημερολόγιο μετά από πολλές σεζόν. Η έκπληξη ήταν μεγάλη.

Ο Gucci στην Milan Fashion Week

Αυτή τη σεζόν ο Gucci έρχεται στην Milan Fashion Week με μια πολύ hot συνεργασία με την Adidas, που έγινε εμφανής με τις τρεις ρίγες κάτω από τα χέρια και τα πόδια των εξαιρετικά προσαρμοσμένων κοστουμιών. Η Gucci επέστρεψε και όχι μόνη της. Ακόμα πιο ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι η συλλογή απαρτιζόταν σχεδόν εξ ολοκλήρου από άντρες μοντέλα.

Τα χαρακτηριστικά ριγέ μοτίβα των δύο brand έπαιξαν το ένα με το άλλο, με αποτέλεσμα μια πολύχρωμη σύνθεση γεμάτη κοστούμια, κοστούμια και άλλα κοστούμια. Η παρουσίαση της συλλογής έγινε κατά την γυναικεία εβδομάδα μόδας, όχι άσκοπα. Τα μοντέλα φόρεσαν το ανδρικό κοστούμι σε συνδυασμό με μπλούζες και slip top. Το να χαρακτηρίσουμε την collection ανδρική θα ήταν μάλλον λάθος οπτική.

Γιατί θα ήταν λάθος; Ο σχεδιαστής της Gucci, Alessandro Michele, διασαφήνισε τον τρόπο σκέψης του. Αφού κατάφερε, 7 χρόνια πριν, να παρουσιάσει στην Milan Fashion Week μια ανδρική συλλογή που τον κατέστησε pioneer της ρευστότητας των φύλων, αποφάσισε να δοκιμάσει τον εαυτό του κάνοντας το ανάποδο. Με γνώμονα βέβαια ότι τα ανδρικά ρούχα είναι πολύ, πολύ φαρδιά και στις γυναίκες αρέσουν πολύ τα ανδρικά κοστούμια.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Nick Verreos (@nickverreos)

Ο Bottega Veneta στην Milan Fashion Week

Αναμφίβολα το πιο αναμενόμενο γεγονός της Milan Fashion Week ήταν η πρώτη συλλογή του Bottega Veneta μετά την αποχώρηση του Daniel Lee. Η πρώτη συλλογή υπό τον Matthieu Blazy. Κατά γενική ομολογία, στάθηκε αντάξιος των περιστάσεων. Στη συλλογή του περιλαμβάνονταν τανκ τοπς και τζιν από δέρμα, φουλ φούστες με κρόσσια και oversized παλτό. Και φυσικά πολύ πράσινο!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ▽ (@bottegaveneta.bymatthieublazy)

Ο Trussardi στην Milan Fashion Week

Ο Trussardi παρουσιάζει την πρώτη συλλογή υπό νέους creative directors στην Milan Fashion Week. Ο λόγος για τους Serhat Isik και Benjamin Alexander Huseby, που κρύβονται πίσω από την πασίγνωστη γερμανική εταιρεία GmbH και έχουν αναλάβει να δώσουν στη μάρκα έναν underground cool χαρακτήρα. Η πρώτη τους συλλογή μας έδωσε ακριβώς αυτό. Χάρη σε μια ολόμαυρη παλέτα και κοντά στριφώματα, τα ρούχα ήταν κομψά εξωτερικά.

Η Milan Fashion Week μίλησε ακόμα για φούστες, πιο mini και από τις mini φούστες, που θα μπορούσαν να είναι Jacquemus. Αλλά δεν είναι. Είναι Versace, είναι Miu Miu, είναι Prada. Οι μικροσκοπικές (μετά βίας) φούστες έχουν κατακτήσει τις πασαρέλες, είναι η νέα τάση και η συζήτηση γύρω από αυτές έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις. Παρά το μικρό τους μέγεθος, έχουν γίνει η συζήτηση της σεζόν και ήδη κυκλοφορούν οι αντιπροτάσεις από Fast-Fashion και online καταστήματα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Luke Meagher (@hautelemode)

Ο Prada στην Milan Fashion Week

H τελευταία collection της Miuccia με τον οίκο Prada ήταν η Milan Fashion Week Φθινόπωρο-Χειμώνας 2021. Μετά την απελευθέρωση από την νόσο, οι καρποί της συνεργασίας του καλλιτεχνικού ζεύγους Miuccia-Raf αποκαλύπτονται μέσω live stream. Ήταν τότε που η αγωνία των οπαδών του Brand κορυφώθηκε.

Έκτοτε αδημονούν για μία δια ζώσης πασαρέλα. Έτσι, οι δημιουργοί αποφάσισαν να τους δώσουν αυτό που ζητούσαν και με το παραπάνω. Ο Οίκος Prada για φέτος αποφάσισε να διοργανώσει όχι ένα, αλλά δυο παράλληλα shows στα κεντρικά γραφεία του στο Μιλάνο, στο Fondazione Prada, και στη Σανγκάη, στο Bund One.

Ο Prada και το team του δε δίστασαν να εκμεταλλευτούν μια νέα δυνατότητα στην collection τους. Και το όνομα αυτής; “Seduction, Stripped Down” και δεν θα μπορούσα να την περιγράψω καλύτερα. Οι σχεδιαστές Miuccia Prada και Raf Simons ασχολήθηκαν με την απογύμνωση των εμφανίσεων από προηγούμενες συλλογές για τη Milan Fashion Week SS22.

Ο ορισμός του sexy ντυσίματος στην after-covid εποχή. Κοντά σατέν φορέματα με ουρά και άλλα που έμοιαζαν σε πρώτη όψη σεμνά, μα δεν είχαν κούμπωμα. Και το sexiness δεν σταματά εκεί, υπάρχουν oversized δερμάτινα μπουφάν χωρίς σύνολο από μέσα, έχουμε ακόμα πουκάμισα και σακάκια με λεπτομέρειες από κορσέ και πουλόβερ με λεπτομέρειες από bralette.

Αν και έκλεβε στοιχεία από το παρελθόν, η συλλογή άφησε μια μοντέρνα αίσθηση στο Sexy. Μετά από 18 μήνες σε εσωτερικούς χώρους, τώρα που ήρθε πια η ώρα της επιστροφής στην κανονικότητα, μας ξυπνά πιο πολύ από ποτέ την ανάγκη για φλέρτ. Η Prada είναι εδώ για εμάς. Είναι άλλωστε γνωστό, The Devil Wears Prada.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Prada (@prada)

Ο Dolce & Gabbana στην Milan Fashion Week

Η Dolce & Gabbana ήταν για ακόμη μια φορά στην Milan Fashion Week. Έκανε αισθητή την παρουσία της ως ένα ευχάριστο διάλειμμα, υπενθυμίζοντας ότι η μόδα μπορεί να είναι χαρούμενη, έως και κωμική. Ειδικά αυτή την περίοδο, που είναι ίσως η πιο δύσκολη εδώ και αρκετές δεκαετίες. Το 2000 ήταν η κορύφωση των Dolce & Gabbana, μια στιγμή που οι ένδοξες υπερβολές της αισθητικής τους ήταν στην κορυφή από τη μινιμαλιστική δεκαετία του ’90 ως τις αρχές της δεκαετίας του ’00. Οι νεαροί Directors, Domenico Dolce και Stefano Gabbana, είναι ενθουσιασμένοι με αυτό το μέρος του αρχείου, ενώ παράλληλα οι ανερχόμενοι αστέρες της ποπ Gen Z ζητούν επίσης vintage κομμάτια.

 «Σκεφτήκαμε ότι θα κάνουμε κάτι όχι παρόμοιο, αλλά με την ίδια διάθεση με εκείνη τη συλλογή του 2000. Βγαίνουμε από μια σκοτεινή εποχή» -πανδημίας- «και θέλουμε να απολαύσουμε τη ζωή. Θέλουμε φως.”

– Δηλώσεις από τα backstage

Αυτό που επιδιώκει το δίδυμο είναι να κάνει έναν παραλληλισμό μέσα από τη συλλογή. Μία σύγκριση του τότε και του τώρα. Χαρακτηριστικά αυτής της προσπάθειας αποτελούν οι συνδυασμοί μίνι και διάφανων πουκάμισων σε pelmet, οι φούστες με κρόσσια, με χάντρες, τα εκτεθειμένα εσώρουχα και τα εσώρουχα με λογότυπο.

Η ανακύκλωση είναι επίσης μια τάση που έχουν ακολουθήσει. Οι δημιουργοί αγόρασαν μια αποθήκη μεταχειρισμένων military για να «παίξουν» και να τα ξαναδημιουργήσουν από το μηδέν. Αποτέλεσμα αυτού, όπως είδαμε, ήταν το τζάκετ camo επενδυμένο με λεοπάρ, τα cargo παντελόνια με cut-outs στα γόνατα, λάμψεις και πολλά πολλά prints. Σίγουρα κάτι έχω ξεχάσει να αναφέρω για αυτήν την κολεξιόν αφού έχει λίγο από όλα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dolce&Gabbana (@dolcegabbana)

Ο Moschino στην Milan Fashion Week

Στην ίδια νοοτροπία κινήθηκε και ο Jeremy Scott, ο οποίος επιλέχθηκε για την επιστροφή της Milan Fashion Week από τη Moschino και μας χάρισε απλόχερα ένα μπαρόκ υπερθέαμα γεμάτο χιούμορ και νοσταλγικές αναφορές. Μέσα από τα αρχεία του brand, o Scott άντλησε έμπνευση από μία παλαιότερη σουρεαλιστική collection του Franco Moschino. O Scott ταξίδεψε τους παρευρισκόμενους σε ένα παραμύθι. Στα social media πολλοί θεώρησαν ότι η συγκεκριμένη κολεξιόν είναι σαν να έδωσε ζωή στο πασίγνωστο παραμύθι της Disney, Beauty and the Beast.

Υπό την μελωδία όπερας οι παρευρισκόμενοι έβλεπαν στοιχεία του σπιτιού να κάνουν πασαρέλα, σε ένα μπακγκράουντ που θυμίζει το παλάτι του Λουδοβίκου 14ου. Ο Scott μας έδειξε ότι δεν είναι απλώς ένας σχεδιαστής, αλλά ένας δημιουργός και γλύπτης. Οι σιλουέτες του έδιναν ένα στοιχείο φουτουρισμού, θύμισαν βίντατζ sci-fi κωμωδίες γι’ αυτο έδωσε στη συλλογή το όνομα “A Space Opulence”, ενώ χαιρέτησε τους θεατές φορώντας ένα έντονο κόκκινο διαστημικό κοστούμι και κέρδισε το χειροκρότημά του.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Jeremy Scott (@jeremyscott)

Ο Diesel στην Milan Fashion Week

Για την πρώτη του επίδειξη πασαρέλας, (αλλά τη δεύτερη συλλογή) εμφανίστηκε ο Creative Director της Diesel, Glenn Martens. Μετά από την εντυπωσιακή εμφάνιση του Y/Project τον Ιανουάριο και ένα ακόμα πιο απίστευτο ντεμπούτο για τον Jean Paul Gaultier κατά τη διάρκεια της εβδομάδας υψηλής ραπτικής, ήρθε στην Milan Fashion Week και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε παρά να είναι απίστευτο.

Ήρθε και έφερε μαζί του τις μικροσκοπικές – μίνι φούστες, που αδιαμφισβήτητα έρχονται σε αντίθεση με τα εξαιρετικά μεγάλα παλτό του, αλλά και τα αποδομημένα τζιν. Έκανε τη δική του πρόταση λοιπόν για τα παλτό Yeti, μόνο που αυτή τη φορά είναι τζιν! Αυτή ήταν η προσπάθειά του να κάνει το rebranding και να επαναφέρει την 44χρονη μάρκα τζιν πίσω στις ρίζες της.

Ταυτόχρονα, η πρότασή του αποτέλεσε μια φρέσκια ιδέα για την αντικατάσταση της mainstream γούνας. Αν και στην πραγματικότητα η γούνα ζωικής προέλευσης έχει εξαλειφθεί από τις πασαρέλες. Αυτή είναι μία ευχάριστη στροφή, αν αναλογιστεί κανείς ότι δεν απέχουν πολλά χρόνια από την περίοδο που η Milan Fashion Week ήταν γεμάτη από βιζόν, αλεπού και ουρές ζώων. Πράγμα που σήμερα θα προκαλούσε σάλο, δυσαρέσκεια, διαδηλώσεις και αναμφίβολα αρνητικά σχόλια.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Diesel (@diesel)

Ο Armani στην Milan Fashion Week

Η Milan Fashion Week έφτασε στο τέλος της με την εορταστική collection των 40 χρονών του Armani. Ο Giorgio Armani είχε στο πλευρό του την ανιψιά του – άτυπη κληρονόμο της αυτοκρατορίας του – Silvana. Για την συλλογή της εμπνεύστηκε από την άμμο και τη θάλασσα.

Το σόου άνοιξε με μία εμφάνιση εμπνευσμένη από την παραδοσιακή στολή των ευκατάστατων κατοίκων του Αμάλφι, δηλαδή μεταξωτά φουλάρια δεμένα γύρω από το κεφάλι, ως και μπαντάνες (τύπου Jackie O), λινά, ζώνες από σχοινί και cut-outs. Υπήρχαν ακόμα μεταξωτές φούστες αλλά και φορέματα σε υδάτινες αποχρώσεις που μιμούνταν το χτύπημα της παλίρροιας.

Η συλλογή ήταν βασισμένη στην ιδεολογία του θείου Αρμάνι, ότι δηλαδή σχεδιάζει ρούχα για πραγματικούς ανθρώπους. Πρακτικά ρούχα και αξεσουάρ που θέλουν να φορέσουν πραγματικά οι γυναίκες.

Για αυτή τη σεζόν επέλεξε το show να γίνει στο palazzo του, για να δημιουργήσει μια αίσθηση οικειότητας. Το σόου λειτούργησε σαν μία υπενθύμιση ότι η μόδα κάνει τη ζωή πιο απλή. Ο οίκος επέλεξε για την να γίνει η πασαρέλα χωρίς μουσική ως ένδειξη σεβασμού στην πληγωμένη Ουκρανία.

“Η απόφαση μου να μην χρησιμοποιήσουμε καθόλου μουσική ήταν φόρος τιμής σε όσα άτομα εμπλέκονται στα τραγικά γεγονότα που διαδραματίζονται στην Ουκρανία. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να στείλουμε ένα μήνυμα ότι δεν θέλουμε να γιορτάσουμε γιατί κάτι ιδιαίτερα φορτικό συμβαίνει γύρω μας”

– Giorgio Armani

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Business of Fashion (@bof)

Αρκετοί ήταν αυτοί που άφησαν κενή τη θέση τους στην φετινή Milan Fashion Week. Κάποιοι δεν τα κατάφεραν λόγω της πανδημίας, άλλοι λόγω εμπόλεμής κατάστασης, εν οι διαδηλωτές δεν έλειψαν και από τα ίδια τα fashion shows.

Διάβασε επίσης:

Related articles

Τα Καλύτερα Underground Streetwear Brands που Πρέπει να Γνωρίζεις

Τα Καλύτερα Underground Streetwear Brands που Πρέπει να Γνωρίζεις

Μαύρα Ρούχα και Ανατρεπτικά Στυλ: Ο Ρόλος της Γκόθικ Μόδας

Μαύρα Ρούχα και Ανατρεπτικά Στυλ: Ο Ρόλος της Γκόθικ Μόδας

Ποιες Υποκουλτούρες Επηρεάζουν τη Σύγχρονη Underground Μόδα

Ποιες Υποκουλτούρες Επηρεάζουν τη Σύγχρονη Underground Μόδα

Μόδα και Αντισυστημικές Τάσεις: Οι Βασικές Αρχές της Underground Μόδας

Μόδα και Αντισυστημικές Τάσεις: Οι Βασικές Αρχές της Underground Μόδας
spot_img
Ελπίδα Φράγκου
Ελπίδα Φράγκου
Είμαι η Ελπίδα , είμαι 22 γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Αν και ξεκίνησα τις σπουδές μου στην Γαλλική Φιλολογία Αθηνών με κέρδισε η αγάπη μου για τη μόδα. Στον ελεύθερο μου χρόνο απολαμβάνω να ντύνω τις φίλες μου και εμένα. Η στροφή στον επαγγελματικό μου προσανατολισμό ως σχεδιάστρια μόδας δεν άργησε να έρθει, καθώς ήταν ένας χώρος που πάντα θαύμαζα και πάντα ήθελα να γίνω μέρος του .Ήταν τότε που βρήκα το χαμένο μου ενδιαφέρον, την χαμένη μου όρεξη για μάθηση. Πλέον απολαμβάνω την κάθε στιγμή από αυτό το μαγικό ταξίδι στον χώρο της μόδας, η οποία καταλαμβάνει ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας μου ενώ την κάνει δημιουργική και ξεχωριστή. Ελπίζω κάθε μέρα μου να συνεχίζει να είναι πιο ξεχωριστή και δημιουργική από την προηγούμενη!