Τι είναι το Fashion Week;

Στον χώρο του fashion ακούμε συχνά την φράση fashion week. Με την πάροδο του καιρού όμως, φαίνεται ότι η έννοια δεν έχει ξεκαθαριστεί. Φαντάσου ότι ακόμα και οι ειδικοί, τα fashion nerds και όσοι λατρεύουν την μόδα, μπερδεύονται! Δηλαδή, υπάρχουν πολλές απορίες. Τι είναι τελικά το fashion week; Έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό; Πόσο χρόνο διαρκεί και γιατί είναι τόσο σημαντικό; Εάν και εσύ μπερδεύεσαι, τότε μην αγχώνεσαι καθόλου. Βρίσκεσαι στο κατάλληλο άρθρο. Αυτές ήταν μερικές από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις. Οι απαντήσεις είναι απλές και είναι εδώ.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @moarasacchi_

Fashion Week

Η εβδομάδα μόδας είναι ένα γεγονός της βιομηχανίας της μόδας, που διαρκεί περίπου μια εβδομάδα. Στο fashion week, σχεδιαστές μόδας, fashion houses και διάφορα άλλα brands παρουσιάζουν τις τελευταίες συλλογές τους σε επιδείξεις μόδας, σε αγοραστές και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Η μόδα χωρίζεται στην πραγματικότητα σε τέσσερις εποχές. Αυτές είναι: Spring/Summer, Fall/Winter, Resort και Pre-Fall. Επομένως, για να καλυφθούν και οι τέσσερις εποχές, τα fashion weeks πραγματοποιούνται δύο φορές το χρόνο στις μεγάλες πρωτεύουσες της μόδας του κόσμου. Υπάρχουν τέσσερις κύριες εβδομάδες στον κόσμο: το Fashion Week του Λονδίνου, το Fashion Week του Μιλάνου, το Fashion Week της Νέας Υόρκης και Fashion Week του Παρισιού. Μεταξύ των πιο δημοφιλών εβδομάδων μόδας βρίσκονται και το Fashion Week του Βανκούβερ, το Fashion Week της Ρωσίας και το Fashion Week της Αραβίας.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lucchini claudia (@lucchini_claudia)

Athens Xclusive Designers Week – Fashion Week
Γνώριζες ότι έχουμε και εμείς το δικό μας fashion week; Η Athens Xclusive Designers Week (AXDW) είναι η εβδομάδα μόδας στην Ελλάδα. Πραγματοποιείται δύο φορές το χρόνο, όπως και οι υπόλοιπες εβδομάδες μόδας. Το AXDW, δεν θα μπορούσε παρά να λαμβάνει χώρα στο πιο επιβλητικό νεοκλασικό κτίριο της Αθήνας – το Ζάππειο Μέγαρο. Όλες οι επιδείξεις γίνονται στο φαντασμαγορικό περιστύλιο. Το AXDW δίνει την ευκαιρία σε κορυφαίους, σύγχρονους και ταλαντούχους Έλληνες σχεδιαστές να αναγνωριστούν στο ελληνικό κοινό και τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης.

Fashion Week και ιστορία

Στο fashion week που λέτε, λαμβάνουν χώρα διάφορες επιδείξεις. Οι επιδείξεις μόδας όμως δεν είχαν πάντοτε την μορφή που συναντάμε σήμερα. Πέρα από το branding, οι επιδείξεις λειτουργούν και σαν μέσο διαφήμισης για τον κάθε οίκο. Οι επιδείξεις μόδας, και ειδικότερα εκείνες της Haute Couture, δεν είναι πολύ κερδοφόρες. Η κατασκευή ενός πολυτελούς ενδύματος απαιτεί πάρα πολλούς πόρους, χρήματα και εκατοντάδες ώρες εργασίας. Μπορούμε να καταλάβουμε λοιπόν πως κύριος σκοπός των collection, αποτελεί το branding, η διαφήμιση και η ενίσχυση του storytelling ενός οίκου μόδας.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Fashion Week (@fashionweek)


Οι σχεδιαστές της εποχής του 1976 είχαν ήδη ξεκινήσει να διαφημίζουν τις δημιουργίες τους με έναν διαφορετικό τρόπο από τον συνηθισμένο. Φυσικά, δεν μιλάμε για τη διαφήμιση ενδυμάτων που ήταν αποτέλεσμα μαζικής παραγωγής, αλλά για garments που προορίζονταν για συγκεκριμένους πελάτες. Πώς τις διαφήμιζαν τότε όμως;

Πέρα από τις εφημερίδες και τα τοπικά περιοδικά, οι σχεδιαστές συγκέντρωναν τους «εκλεκτούς» σε venues όπου μοντέλα της εποχής φορούσαν τα ενδύματα και περπατούσαν γύρω από τους πελάτες με σκοπό την ανάδειξή τους. Στην Νέα Υόρκη του 1903 πραγματοποιήθηκε η πρώτη επίδειξη μόδας ώστε να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες της μεσαίας τάξης στο κατάστημα. Η πρώτη εβδομάδα μόδας πραγματοποιήθηκε το 1943 στην Νέα Υόρκη. Η εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης έγινε με έναν συγκεκριμένο σκοπό, να δώσει στους αγοραστές μόδας εναλλακτικές λύσεις στη γαλλική μόδα κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οι εργαζόμενοι στη βιομηχανία της μόδας δεν μπορούσαν να κάνουν ταξίδι στο Παρίσι.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by LA FASHION WEEK (@lafw)

Η δημοκρατικοποίηση του Fashion Week

Γενικότερα, η βιομηχανία της μόδας είναι μια πολύ σκληρή βιομηχανία την οποία δύσκολα μπορεί κανείς να διαβεί, να εισχωρήσει. Επειδή λοιπόν και το fashion week είναι κομμάτι της βιομηχανίας αυτής, η διαδικασία για να παρακολουθήσεις ένα show ήταν και ακόμα είναι υπερβολικά περίπλοκη. Θα έπρεπε, για να μπεις, είτε να είσαι πολύ γνωστός δημοσιογράφος, φωτογράφος, influencer ή buyer. Οι influencers μπήκαν πολύ πρόσφατα στο παιχνίδι, ενώ αντίθετα οι αγοραστές είναι το σημαντικότερο κομμάτι της υπόθεσης. Ο Fashion Buyer είναι κάποιος που λαμβάνει αποφάσεις αγοράς για ένα κατάστημα λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης.


Αντίθετα, στην σύγχρονη εποχή -στην ψηφιακή εποχή αν θες, τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα. Μπορείς να μπεις στο ίντερνετ και με το πάτημα ενός κουμπιού να βρεις την κάθε κολεξιόν που παρουσιάστηκε φέτος στα fashion weeks. Όχι μόνο μπορείς να βρεις τα ενδύματα και τα αξεσουάρ αλλά μπορείς να βρεις μέχρι και τις σημειώσεις (fashion notes) και τις αναλύσεις των collection. Πράγμα αδύνατο στο παρελθόν. Σε αυτή την δημοκρατικοποίηση της μόδας και της πιο εύκολης πρόσβασης, συνέβαλε και ο Covid-19.

Η πανδημία ανάγκασε τους οίκους να βρουν διάφορες εναλλακτικές για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους, αφού η φυσική παρουσία και η συναθροίσεις απαγορεύονταν. Η απαγόρευση της φυσικής παρουσίας σήμαινε και τo προσωρινό τέλος των fashion weeks και κατ’ επέκταση των fashion shows. Και κάπως έτσι μεταφερόμαστε στην δύναμη των social. Όλες οι επιδείξεις γίνονται πλέον διαδικτυακά σε Instagram, Facebook και site lives, ενώ κάθε καμπάνια για οποιοδήποτε item «τρέχει» στο διαδίκτυο. Αυτό έδωσε την ευκαιρία σε κάθε fashionista να παρακολουθεί οποιαδήποτε κίνηση του αγαπημένου του οίκου με το πάτημα ενός κουμπιού.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by honeyloveclub (@honeyloveclub)

Διάβασε επίσης

Related articles

Πώς να δείχνετε ωραία φορώντας ένα κόκκινο φόρεμα

Φορώντας ένα κόκκινο φόρεμα μπορείτε να κάνετε μια τολμηρή...

Καραγενάνη: Τι είναι και ποια Οφέλη Έχει;

Η καραγενάνη είναι μια ουσία που χρησιμοποιείται ευρέως στη...

Roberto Cavalli: Έφυγε στα 83 του ο γνωστός Ιταλός σχεδιαστής

Ο Roberto Cavalli, ο εμβληματικός Ιταλός σχεδιαστής μόδας που...

Φορολογική Μεταχείριση των Βραχυχρόνιων Μισθώσεων Ακινήτων: Αναλυτικός Οδηγός από την KRS

Η βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων αποτελεί μία δραστηριότητα η οποία...
Erind Papajani
Erind Papajani
Σπουδάζω στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών στο ΟΠΑ και ταυτόχρονα εργάζομαι για το περιοδικό ΔΥΟ. Όταν πρόκειται για πρόταση ιδέων, επικοινωνία και πάνω απ' όλα δημιουργία, count me in! Όταν ειμαι free, θα με βρείς να διαβάζω για την μόδα, και να φτιάχνω κολάζ ή scribble art στο sketchbook μου.