Influencer – Τι είναι και πόσα χρήματα βγάζει;

Με την επικράτηση των social media παγκοσμίως, το πόσα άτομα σε ακολουθούν έγινε από μόνο του μία μορφή δύναμης. Το επάγγελμα του influencer, όπως αποκαλούνται, αποτελεί πλέον κάτι που πολλοί ονειρεύονται να ακολουθήσουν. Για ορισμένους φυσικά, το να είναι κανείς influencer δεν είναι δουλειά, αλλά χόμπι. Ποια είναι όμως η βασική διαφορά της δουλειάς από το χόμπι; Τα χρήματα που κερδίζεις φυσικά.

Από τα νούμερα φαίνεται πως μάλλον το να είσαι influencer, εδώ και καιρό στο εξωτερικό, αντιμετωπίζεται ως επάγγελμα. Στην Ελλάδα από την άλλη, φαίνεται πως πολλοί έπαθαν σοκ από τις αποκαλύψεις σχετικά με τα έσοδα πολλών Ελλήνων influencer.

Influencer; Τι είναι αυτό;

Ποιοι είναι όμως οι influencer; Αρχικά ως influencer μπορεί να θεωρηθεί οποιοσδήποτε έχει ένα αρκετά μεγάλο κοινό στα social media, κυρίως στο Instagram, το οποίο «επηρεάζει». Έτσι προέκυψε και ο όρος, δηλαδή αυτός που ασκεί επιρροή πάνω σε κάποιον ή κάποιους άλλους. Αν και υπό αυτή την έννοια όλα τα δημόσια πρόσωπα, όπως για παράδειγμα οι πολιτικοί, βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του όρου, ας προσπαθήσουμε να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Influencer σύμφωνα με την επίσημη ορολογία του μάρκετινγκ είναι το άτομο που μπορεί να επηρεάσει πιθανούς αγοραστές προκειμένου να αγοράσουν προϊόντα ή υπηρεσίες, μέσω των social media. Με λίγα λόγια όσο κοινό και αν έχεις, αν δεν μπορείς να βγάλεις χρήματα από αυτό δεν είσαι influencer.

Σύμφωνα με έρευνες μόνο κάτι παραπάνω από το 4% των influencer βγάζει αρκετά χρήματα από το Ιnstagram ώστε να ζήσει. Ο μέσος όρος των εσόδων των influencer είναι γύρω στα 2800 ευρώ. Φυσικά οι διαφορές είναι μεγάλες, καθώς υπάρχουν εκείνοι που κερδίζουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ, και άλλοι που δε βγάζουν σχεδόν τίποτα.

Celebrity + Influencer

Αν και για πολλούς το «σπίτι» των διασήμων στα social media θεωρείται το Twitter, το Instagram και η άνοδος του αποτέλεσαν μοναδική ευκαιρία για πολλούς διάσημους τραγουδιστές, ηθοποιούς και αθλητές. Αποτελώντας έναν διαδικτυακό χώρο στον οποίο βρίσκονται κυρίως άτομα νεαρών ηλικιών, σε αντίθεση με τους χρήστες του Facebook, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης βρέθηκε στο προσκήνιο με πολλές εταιρείες να αναζητούν ευκαιρίες ώστε να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε νέους πιθανούς αγοραστές. Πολλές από αυτές τις εταιρείες άρχισαν να απευθύνονται σε διασημότητες, το κοινό των οποίων ήταν ήδη μεγάλο.

Ποιοι είναι μερικοί όμως από τους διάσημους influencer που βγάζουν τα περισσότερα και πόσα ακριβώς είναι αυτά τα «περισσότερα»;

Dwayne Johnson – The Rock – Ο «γίγαντας» influencer του Hollywood

Embed from Getty Images

Και ποιος δεν αγαπά τον The Rock; Ο αστέρας του Hollywood έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές επιτυχημένες ταινίες, από περιπέτειες όπως το Jumanchi και τα Fast and Furious σε κωμωδίες όπως το Tooth Fairy. Ο ίδιος έχει αποκτήσει ένα τεράστιο κοινό στο Instagram, το οποίο ξεπερνά τους 277 εκατομμύρια followers. Ως influencer, ο Dwayne Johnson υπολογίζεται πως βγάζει τουλάχιστον 650 χιλιάδες δολάρια για κάθε χορηγούμενο post που ανεβάζει ενώ άλλοι κάνουν αναφορές σε ποσά που ξεπερνούν τα 1,5 εκατομμύρια δολάρια.

Christiano Ronaldo – ποδοσφαιριστής, μοντέλο και influencer

Embed from Getty Images

Ο πορτογάλος superstar δεν περιορίστηκε στο να σπάει όλα τα ποδοσφαιρικά ρεκόρ τα τελευταία χρόνια. Πέρα από τη λαμπρή καριέρα του στον βασιλειά των αθλημάτων, ο Christiano Ronaldo έχει δημιουργήσει και τη δική του persona. Δεν είναι ο πιο δημοφιλής ποδοσφαιριστής στον πλανήτη απλά γιατί είναι καλός σε αυτό που κάνει. Είναι ο πιο δημοφιλής ποδοσφαιριστής γιατί ξέρει πως να προωθεί σωστά τον εαυτό του. Αν και το κοινό του είναι σίγουρα ακόμα μεγαλύτερο, οι ακόλουθοί του στο Instagram ξεπερνούν αυτή τη στιγμή τα 360 εκατομμύρια. Σύμφωνα με το Hopper HQ με κάθε χορηγούμενο post του, ο ποδοσφαιριστής έχει κατά μέσο όρο έσοδα 1,6 εκατομμύρια δολάριων.

Selena Gomez – τραγουδίστρια και influencer

Embed from Getty Images

Σίγουρα πολλοί από εμάς που γεννηθήκαμε στα ’90s «γνωρίσαμε» την Selena Gomez σε όλα τα στάδια της καριέρας της. Από τις πρώτες της εμφανίσεις σε μικρούς ρόλους σε ηλικία μόλις 10 ετών, στη συνεργασία της με τη Disney και την καριέρα της στη μουσική. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 χρόνων, η Gomez έχει αποκτήσει το δικό της φανατικό κοινό το οποίο την ακολουθεί πιστά στα social media. Ο λογαριασμός της στο Instagram ξεπερνάει αυτή τη στιγμή τους 271 εκατομμύρια followers ενώ για κάθε post συνεργασίας που κάνει, η τραγουδίστρια και influencer υπολογίζεται πως κερδίζει πάνω από 1,4 εκατομμύρια δολάρια.

Επαγγελματίες influencer

Έως τώρα, τα παραδείγματα τα οποία αναφέραμε αν και influencer δεν ξεκίνησαν την καριέρα τους από το Instagram. Όλοι τους υπήρξαν κορυφαίοι στο είδος τους, είτε αυτό έχει σχέση με το τραγούδι, είτε τον κινηματογράφο ή τον αθλητισμό. Ποιοι είναι όμως οι επαγγελματίες influencer; Θα χρησιμοποιήσουμε τον συγκεκριμένο όρο σε αυτή την περίπτωση μόνο για όσα άτομα ξεκίνησαν την καριέρα τους στα social media και πλέον μπορούν να ζήσουν από την ενασχόλησή τους με αυτά. Αυτά τα άτομα δεν υπήρξαν πρώτα celebrities και μετά influencer, αλλά το αντίθετο.

Whindersson Nunes – influencer και Youtuber

Embed from Getty Images

Ο Whindersson Nunes, βραζιλιάνος κωμικός και influencer ξεκίνησε την καριέρα του ως Youtuber το 2013. Μέσω της ενασχόλησης του με τα social media ο λογαριασμός Instagram του Nunes έφτασε σήμερα να ακολουθείται από σχεδόν 55 εκατομμύρια ακόλουθους, μετατρέποντας τον Βραζιλιάνο σε έναν από τους «ισχυρότερους» αν όχι τον «ισχυρότερο» influencer της χώρας του.

Lele Pons – η influencer από το Vine

Embed from Getty Images

Η Lele Pons έγινε γνωστή από την πλατφόρμα Vine φτάνοντας μάλιστα στην κορυφή της. Αν και η πλατφόρμα τελικά σταμάτησε να λειτουργεί, η Pons δεν έμεινε στάσιμη. Συνέχισε στην καριέρα της με χιουμοριστικά video στο YouTube ενώ επεκτάθηκε και στην πλατφόρμα του Instagram. Πλέον ο λογαριασμός της ξεπερνά τους 46 εκατομμύρια ακόλουθους.

Chiara Ferragni – Fashion influencer

Embed from Getty Images

Η Chiara Ferragni ξεκίνησε την καριέρα της ως fashion blogger. Η ίδια μέσω του δικού της blog, του Blonde Salad, καθώς και την προβολή των συνεργασιών της, στον τομέα της μόδας και της ομορφιάς, στα social media, έχει καταφέρει να ξεπεράσει τους 25 εκατομμύρια followers.

Έλληνες influencer

Φυσικά όπως στο εξωτερικό, έτσι και στην Ελλάδα υπάρχουν και τα 2 «είδη» influencer. Στην πρώτη κατηγορία, ανήκουν celebrities όπως η Ελένη Μενεγάκη και ο Ανδρέας Γεωργίου, οι λογαριασμοί των οποίων ξεπερνούν τα 1,2 και 1,1 εκατομμύρια followers αντιστοίχως. Στη δεύτερη κατηγορία συναντάμε influencer όπως η Ιωάννα Τούνη, ο λογαριασμός της οποίας έχει περάσει τις 810 χιλιάδες ακόλουθους, και η Super Κική η οποία ήδη πλησιάζει τα 250 χιλιάδες follows.

Διάβασε επίσης:

Influencers-Μοντέλα: Συναγωνιστές ή ανταγωνιστές στη βιομηχανία της μόδας;

Οι γυναίκες influencer με τους περισσότερους followers στο Instagram

Related articles

Τα Καλύτερα Underground Streetwear Brands που Πρέπει να Γνωρίζεις

Τα Καλύτερα Underground Streetwear Brands που Πρέπει να Γνωρίζεις

Μαύρα Ρούχα και Ανατρεπτικά Στυλ: Ο Ρόλος της Γκόθικ Μόδας

Μαύρα Ρούχα και Ανατρεπτικά Στυλ: Ο Ρόλος της Γκόθικ Μόδας

Ποιες Υποκουλτούρες Επηρεάζουν τη Σύγχρονη Underground Μόδα

Ποιες Υποκουλτούρες Επηρεάζουν τη Σύγχρονη Underground Μόδα

Μόδα και Αντισυστημικές Τάσεις: Οι Βασικές Αρχές της Underground Μόδας

Μόδα και Αντισυστημικές Τάσεις: Οι Βασικές Αρχές της Underground Μόδας
spot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here